Anonymous

My photo
music and comics - perfect getaway.

Tuesday, 6 December 2011

Aku Pangai =.=

Assalammualaikum makcik-makcik menggulung popia!
Kenapa popia? Sebab aku seorang peminat tegar. =.= pointless

So I've been kinda missing from blogspot these past few days. Yeah. Like you care.

And a confession. I am now addicted in making typogs. Yep. Aku sekarang lebih aktif dgn Tumblr.
Memandangkan idea kering nak blogging. Err. Sebenarnya aku agak pangai.*

And Twitter, too. Man I'd say some Tweet People are quite harsh y'know.
With all that hashtags and err harsh tweeted tweet. Not cool peeps. Seriously not.
Memang nak kasi orang terasa and yadayadayadayada apehal aku nak peduli?

Aku klik kasi tengok apa trending keluar tweet kutuk kau yang hapa bagai. Yes tweeps. You obviously want retweets and all but please don't make yourself look pathetically desperate.

Eleh. Macam la kau tak join hashtags tu.
Yes. I did. Oh c'mon. Jangan kutuk for attention lah. Aku tahu la #terasake tu famous sekarang. Aku pun selalu bukak.I know it's sarcasms and all tapi lebih sangat tu menyindir. Although I'd say some of em are SO TRUE.

Apasal? Lu terasa ke beb?
Itu bukan point nya dan nope, tak langsung. Best sangat ke sindir-sindir babe? Apa kata kau mention/tag je nama yang berkenaan lepas segala problemo kau.

Aku dulu suka sindir orang. Fuh. Jahat aku. (Sekarang pun ada gak)
And it's not cool. Memang tak. Walau orang tu terasa, memang tak cool.
So wahai orang-orang nak cool,
takyah lah nak sindir-sindir bagai.

Diriwayatkan daripada Abu Hurairah r.a katanya Sesungguhnya Rasulullah 
s.a.w bersabda: Janganlah kamu berbicara dengan ucapan yang buruk, 
janganlah kamu sindir menyindir, janganlah kamu memperdengarkan khabar 
orang lain dan janganlah sebahagian kamu menjual atas jualan sebahagian 
yang lain. Sementara itu, jadilah kamu sebagai hamba-hamba Allah yang 
bersaudara. [Bukhari & Muslim] 


Bukanla nak tunjuk bagus apa segala tapi more of a reminder for myself. (Y)

And of Miyyo Azman and Najua Boltz.

Man. Twitter memang kadang-kadang pelik. Two Twitter Famous deactivated their accounts and poof! They're trending!
So, esok-esok mimpi nak trending, deactivate lah account.


Malaysia oh Malaysia.
Yeah. Twitter background aku gambar si sotong. Squidwart FTW : D

Tapi aku still stick dengan Twitter sebab di situlah aku meluah segala yang tak terluah. Oh myy. Will you just stop it, Lailaa? =.=


Cuti dah nak abis dan homework tak gerak-gerak. Haprak.

Fuhh. Panjangnya rapuan ku kali ini.

Adios

p.s . I love this, #ConfidentBahasaMelaya :) only sarawakians get this, err I guess?
*pangai = bangang bengang, pissed off

p.s.s. and kau dan kau. yep. korang. aku dah block kat twitter sebab sangat uncool kau stalk obvious. nak stalk pun professional sikit, jangan kantoi. hampeh. kantoi stalk pastu hambur aku. pa kes? gila tak terasa mention pasal post aku. haktuiiii. semadi bah semadi blog sikpat block. ujong-ujong dapat juak bukak. kmen mena.





2 comments:

Miss Xyz said...

ada tumblr eh? Nak link boleh? :D

Qadriah M Isnadi Khallid said...

@Miss Xyz , ada. tengok kat word 'Tumblr'tu. :D